szerk.

A városháza nem tekint bennünket sajtóterméknek

Debrecen Város Bálján nemkívánatos volt a vagy.hu munkatársa - Megakadályozták fotóriporterünket munkájának végzésében

Debrecen – Bár előzetesen a Város Bálját szervező Főnix Rendezvényszervező elfogadta a vagy.hu fotóriporterének bejelentkezését az eseményre, a bál kezdete előtt a Kölcsey Központ – erre az alkalomra elfüggönyözött – bejáratánál a belépőket gardírozó egyik személy (városházi sajtómunkatárs) tudatta vele, hogy nemkívánatos személy a rendezvényen.

A fotóriporterünket feltartóztató polgármesteri hivatali sajtómunkatárs azzal érvelt, hogy a vagy.hu-t nem tartják sajtóterméknek, mivel nem szerepel a Médiahatóság nyilvántartásában, ezért nincs helye a Város Bálján, annak első órájában, ami egyébként a sajtó dolgukat végző munkatársai számára nyilvános volt.

Mivel munkatársunkat előzetesen akkreditálták, némileg meglepett bennünket a vele szembeni fellépés, egyébként pedig nem, mert folyamatosan érzékeljük, hogy mindenféle okokra hivatkozva egyes intézmények, szervezetek, hivatalok nehezítik, akadályozzák munkánkat. Ezekről a hátráltató ténykedésekről többnyire nem szoktunk beszámolni az olvasóinknak, mert úgy véljük, egy újságnak nem az a dolga, hogy arról szóljon, miért nem tud valamiről szólni.

Most kivételt teszünk, és a ma esti inzultus jobb megértését segítendő, betűhíven megjelentetünk egy két hónappal ezelőtti levélváltást, bár ez korábban nem állt szándékunkban. A Kósa Lajos polgármester kabinetfőnöke által írt levél és az arra adott válasz olvasható alább minden további kommentárunk nélkül.

Porcsin Zsolt

főszerkesztő úr részére

Vagy.hu

Tisztelt Főszerkesztő Úr!

Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala a vagy.hu internetes portált megjelenése első pillanatától kezdve hírszolgáltató médiumnak, internetes sajtóterméknek tekintette, így eljuttatta hozzá sajtóinformációit, az általa szervezett sajtótájékoztatókra szóló meghívókat, valamint válaszolt a portáltól érkező kérdésekre.

A hatályban lévő médiatörvény szerint az internetes sajtótermékeknek nyilvántartásba vétel céljából be kell jelenteni magukat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (MHH). A hatóság internetes honlapján elérhető – legutóbb 2011. november 4-én frissített – listában a vagy.hu neve nem szerepel, így a törvény szerint jelenleg nem minősül regisztrált internetes sajtóterméknek. Ezen kívül a vagy.hu „impresszumában” nem szerepel a kiadó neve, székhelye, a kiadásért felelős személy neve. Az „impresszum” így nem felel meg a vele szemben támasztott jogszabályi követelményeknek és elvárásoknak.

Tájékoztatom tisztelt főszerkesztő urat, hogy Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala – eddigi pozitív, elfogadó hozzáállását és tájékoztatási szándékát felfüggesztve – a vagy.hu-t a jövőben addig nem tudja internetes sajtóterméknek tekinteni, míg a vagy.hu a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság regisztrált internetes sajtótermékeket felsoroló hivatalos listájában nem szerepel.

Debrecen, 2011. november 10.

Tisztelettel:

Tóth Andrea

osztályvezető

x x x

Tóth Andrea

osztályvezető részére

Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal

Polgármesteri Kabinet

Tisztelt Osztályvezető Úrhölgy!

2011. november 10-én kelt levelét – melyben arról tájékoztat, hogy a Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának egésze a vagy.hu-t a jövőben addig nem tudja internetes sajtóterméknek tekinteni, míg a vagy.hu a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság regisztrált internetes sajtótermékeket felsoroló hivatalos listájában nem szerepel – köszönettel vettem.

A levelében arról is említést tett, hogy a vagy.hu impresszumában nem szerepel a kiadó neve, székhelye, a kiadásért felelős személy neve, illetve hogy az impresszum nem felel meg a vele szemben támasztott jogszabályi követelményeknek és elvárásoknak. Tisztelettel tájékoztatom Önt, hogy impresszumunk mintájául a – tudomásunk szerint – önkormányzati tulajdonban lévő Dehír elnevezésű hírportál impresszuma szolgált (http://www.dehir.hu/impresszum/), ahogy ott, úgy nálunk is a szerkesztők nevei és az elérhetőségünk szerepel.

Olvasóink – akik többnyire debreceni állampolgárok – nevében köszönöm, hogy a Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala eddig a vagy.hu-t hírszolgáltató médiumnak, internetes sajtóterméknek tekintette.

A debrecenieket szolgáló munkájához sok sikert kívánva tisztelettel üdvözli:

Porcsin Zsolt

Debrecen, 2011. november 11.

Debrecen Város Báljáról szóló írásunk és képgalériánk itt található: Báli rejtőzködős Debrecenben

Ha úgy gondolod, támogass bennünket egy lájkkal! Köszönjük!

facebook.com/vagyhu
 
 
  • #1január.14.22:44bellaÚjVálasz

    Én első ránézésre megmondom egy nyomtatott vagy internetes újságról, hogy az sajtótermék-e vagy sem. Nekem ennek megállapításához nem kell a Szalai Annamária (és a Fidesz) irányítása alatt működő Médiahatóság listája.

     
  • #2január.14.22:53augustusÚjVálasz

    Az elfüggönyözött bejárat szépsége leírhatatlan.A hely szellemének megfelelően akár egy modern művészeti alkotásnak is tekinthetnénk!A szervezők "ötletessége" előtt megemelem nem létező kalapom.Valószínűleg több diploma is kellett a megalkotásához.De elmondható,a maga nemében tökéletes,így kell a mulatozó úri elitet elrejteni a pórnép kíváncsi tekintete elől.Dicséretes ez a nyíltság,a város lakosainak mélységes tiszteletét sugallja az egyszerű halandók számára.Talán egyszer ezek a fotók is bekerülnek abba a kiállításra amely ezt a korszakot mutatja be,az utókornak!

     
  • #3január.14.23:01KornelÚjVálasz

    Jövőre esetleg dobjunk össze egy belépőre valót, és kattogtasson a fotós egész este Kósa arcóba :D

     
  • #4január.15.00:56liberalisvarosÚjVálasz
    Idézet: Kornel
    Jövőre esetleg dobjunk össze egy belépőre valót, és kattogtasson a fotós egész este Kósa arcóba :D
    ...

    Lájk, Kornel!

     
  • #5január.15.00:58liberalisvarosÚjVálasz

    Akkor ez nem Debrecen Város Bálja, hanem DMJV Önkormányzatának és Polgármesteri Hivatalának Bálja, helyesebb lenne így hívni.

     
  • #6január.15.06:03nemdebreceniÚjVálasz
    Idézet: augustus
    Az elfüggönyözött bejárat szépsége leírhatatlan.A hely szellemének megfelelően akár egy modern művészeti alkotásnak is tekinthetnénk!A szervezők "ötletessége" előtt megemelem nem létező kalapom.
    ...

    Én is remélem, hogy az utókor megfelelően értékeli majd ennek a túlságosan megfelelni akaró, jelentéktelen hivatalnoknak a ténykedését. Sok van belőlük most, még több, mint ahány partizán volt régen.

    Kornél ötlete tetszik, beszállok a gyűjtésbe.

     
  • #7január.15.08:08nagyerdoÚjVálasz

    Ez most a Város Bálja volt , vagy valami "örsi" összejövetel ? Csak így tovább "fiúk!"

     
  • #8január.15.08:52DakotaÚjVálasz

    Ezt most akkor hogy? Egy ideig sajtóterméknek tekintették, aztán meg nem? Hétfőn még tejterméknek tekintik a túrórudit, kedden meg már nem? Fura egy népség lehet ez az osztályvezető vezette polgis kabinet, a diplomás sajtóosztályával együtt.

     
  • #9január.15.09:17PannocaÚjVálasz

    Hát igen, elég gáz, magukat égetik vele. Tényleg olyan mintha valami titkolnivalójuk lenne.
    De amúgy mivel jár regisztrálni ebbe a nemzeti izébe? Kemény pénzeket kell fizetni, vagy csak egy sima regisztráció? Vagy mostmár azért se akartok? Szerintem ne hagyjatok támadási felületet...
    Amúgy a dehiren már/most fent van egy cím és telefonszám is.
    A letakart bejárat meg felületek amúgy nem csak szépek, de nemes gesztus is a részükről, hogy nem kínozzák a szegény kis éhező-fázó polgárt - akiből megszedték magukat - a puccos party látványa. Blöáh, mekkora sunyi képmutató banda. :D
    /Amúgy én meg sajnálom őket, rettenetesen szarul érezném magam egy ilyen bulin, mosolyogni egész este a helyi kiskirályokra, megjátszani magad, jópofizni, eljátszani, hogy hölgyek-urak vagytok mikor csak újgazdag cívisparasztok, nevetni a többiek butaságán.../

     
  • #10január.15.09:39DakotaÚjVálasz
    Idézet: Pannoca
    Hát igen, elég gáz, magukat égetik vele. Tényleg olyan mintha valami titkolnivalójuk lenne.
    De amúgy mivel jár regisztrálni ebbe a nemzeti izébe?
    ...

    Kedves Pannoca!
    Az inkriminált adatok: a kiadó neve,székhelye, a kiadásért felelős személy neve továbbra sem szerepel a dehíren sem, tehát az az „impresszum” is csak idézőjeles, mert az se felel meg "a vele szemben támasztott jogszabályi követelményeknek és elvárásoknak". Egyébként ha az osztályvezető úrhölgy sorait jól értelmezem, akkor ez a nemzeti izés regisztráció csak egy adminisztratív dolog, egy sajtótermék nem ettől válik sajtótermékké. Kár, hogy az úrhölgynek értelmezési problémái vannak és ezt nem értette meg.

     
  • #11január.15.10:13PannocaÚjVálasz

    http://www.nmhh.hu/?id=hir&cid=13986 Itt találtam sok leírást arról, hogy mi az internetes sajtótermék, és, hogy mi is a helyzet az impresszummal. (egyébként nem tudom ez hatályos-e, de 3000 a regisztráció) Kicsit olyan, mintha maguk se tudnák mi az a netes sajtótermék, van egykét precedens értékű döntés.. az impresszum elég egyértelműnek tűnik.
    Igazad van, a dehiren kapcsolatot írnak, nem székhelyet. De ha így is okés, akkor lökjetek oda ti is egy random címet.
    Komolyra fordítva a szót, szerintem regeljetek, legyen nekik karácsony, felesleges ezen lovagolni, meg a másikra mutogatni.


    "Minden olyan sajtóterméket internetes sajtóterméknek (azaz internetes újságnak vagy hírportálnak) kell tekinteni, amely funkciójában, megjelenésében és hatásában is hasonlít a nyomtatott sajtótermékre, és amelyet gazdasági szolgáltatásként nyújtanak, amelynek tartalmáért valamely természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság szerkesztői felelősséget visel, és amelynek
    elsődleges célja szövegből, illetve képekből álló tartalmaknak a nyilvánossághoz való eljuttatása tájékoztatás, szórakoztatás vagy oktatás céljából, valamely elektronikus hírközlő hálózaton keresztül."

    "....ha az internetes hírportál meghatározott sajtótevékenységet folytat, így szerkesztősége, impresszuma van, folyamatos a megjelenése,68
    Ebben az értelemben tehát minden olyan sajtóterméket internetes sajtóterméknek (azaz internetes újságnak vagy hírportálnak) kell tekinteni, amely funkciójában, megjelenésében és hatásában is hasonlít a nyomtatott sajtótermékre, és amelyet gazdasági szolgáltatásként nyújtanak, amelynek tartalmáért valamely természetes vagy jogi személy, illetve jogi elérhetősége, frissítése, híreket szolgáltat és cikkeket jelentet meg, akkor magán viseli az időszaki lap lényegi és tartalmi elemeit..."

    "A Fővárosi Ítélőtábla a 2.Pf.20.793/2006/3. számú ítéletében kimondta, hogy amennyiben egy sajtótermék rendszeresen megjelenik az interneten, impresszuma van, és szerkesztőséggel, főszerkesztővel rendelkezik, akkor időszaki lapnak tekinthető."

    "Az impresszumnak az Mttv. 46. § (9) bek. alapján tartalmaznia kell a kiadó nevét, székhelyét, a kiadásért felelős személy nevét, továbbá a szerkesztésért felelős személy nevét."

     
  • #12január.15.10:38bellaÚjVálasz

    Az Alkotmánybíróság nem éppen azokat a részeit meszelte el az új médiatörvénynek, amelyek a nyomtatott és internetes sajtó adatszolgáltatási kötelezettségit határozta meg?
    Különben meg nem ez a lényeg. Mindig találni fognak valamit a városházán és környékén, ami miatt csak az ölebjeiknek adnak információt (utasítást), a kritikus médiának meg nem.

     
  • #13január.15.15:24KornelÚjVálasz
    Idézet: Pannoca
    Hát igen, elég gáz, magukat égetik vele. Tényleg olyan mintha valami titkolnivalójuk lenne.
    De amúgy mivel jár regisztrálni ebbe a nemzeti izébe?
    ...

    "eljátszani, hogy hölgyek-urak vagytok mikor csak újgazdag cívisparasztok" Priceless :DDD

     
  • #14január.16.15:49csengeleÚjVálasz

    Érdekes a rokkantszállító kocsi, mert vöröskereszt van rajta. Azt meg kizárólag csak a Vöröskereszt használhatja, még a mentősök sem! Kétlem, hogy a Vöröskereszt gazdagok rongyrázásához nyújtana segítséget, akár személyszállítással is. A vöröskereszt jelzés jogosulatlan használata pedig büntetendő cselekmény!

     
  • #15január.16.19:11akovacsÚjVálasz

    Aztán Tóth Andrea polgármesteri kabinetfőnökvezér megköszönte már, hogy a vagy.hu országosan ismertté tette a nevét? Azért ez nagy dolog egy nemsajtóterméktől!

     
  • #16január.16.19:54augustusÚjVálasz

    A vagy.hu kitiltása erről az úri összejövetelről,jó példája annak,hogy a város vezetése hogyan viszonyul a sajtó,-és szólásszabadsághoz.Milyen demokrácia lehet,egy olyan városban,ahol a nép által választott vezetők nem tudják elviselni a kritikát,az általuk képviselt állásponttal nem egyező véleményeket?A sajtó szabadsága nélkül,nincs valódi demokrácia!A kitiltással az urak saját csapdájukba estek,hiszen országos nyilvánosságot biztosítottak a lapnak,másrészt komoly kételyek fogalmazódtak meg az úri murival szemben.Csak így tovább,remélem rövid időn belül,több ezres lesz a vagy.hu olvasó tábora!

     
  • #17január.16.23:45BognarLaszloÚjVálasz

    Kedves Főszerkesztő Úr!
    Debrecenről általában a Vagy.hu írásaiból tájékozódom. Pécsiként igen fájlalom, hogy a képi beszámolóról így most lemaradtam.
    Mit tehetnénk, hogy a jövőben a tájékozódáshoz való jogom ne sérüljön?
    Mivel a Jóljárok.hu kiadója vagyok és a Jóljárok.hu Magazin tetőtől talpig szabályosan be van jelentve mindenhová, ahová kell, volna egy javaslatom a főszerkesztő úrhoz.
    Azt gondolom, semmi sem tiltja, hogy egy munkatárs két helyre is dolgozzon, vagy talán az sem tilos, hogy a Jóljárok.hu-nak társadalmi munkában készítsen fotókat egy debreceni illetőségű személy, mert így nem kell drága pénzen fotóst küldenem Debrecenbe, aki képeket készíthetne Kósa polgármester úr vidám és önfeledt táncáról.
    Aztán ezeket a fotókat akár 1 forintos áron értékesíthetném is talán Debrecenben a Vagy.hu-nak.
    Szóval hangsúlyoznám, eszem ágába sincs újat húzni a hatóságokkal, csak a hírekhez való jogomat szeretném érvényesíteni, szeretnék mindent jogkövető magatartással betartani, ha kell, még az Alkotmány asztalára is viszek virágot, de oldjuk már meg valahogy ezt a fotó kérdést!
    Drága Főszerkesztő Úr! Tisztelettel kérem, fontolja meg ajánlatom!
    Bognár László, Bognár Stúdió, Pécs, a Jóljárok.hu Magazin kiadója.

     
  • #18január.17.08:15porcsinÚjVálasz
    Idézet: BognarLaszlo
    Kedves Főszerkesztő Úr!
    Debrecenről általában a Vagy.hu írásaiból tájékozódom. Pécsiként igen fájlalom, hogy a képi beszámolóról így most lemaradtam.
    ...

    Tisztelt Bognár László! Kedves Barátunk!
    Köszönjük a felajánlkozást, ami ismételten rámutat a hatályos médiatörvény furcsaságaira és hiányosságaira, arra, hogy mekkora lékek tátonganak a túlszabályozási igyekezet eme művén is. Reméljük, ha ez a Titanic elsüllyed, utasai, mi, megmaradunk.
    Jó munkát, üdvözlet Pécsnek!
    Porcsin Zsolt

     
  • #19január.17.08:47BognarLaszloÚjVálasz

    Kedves Zsolt, kedves Főszerkesztő Úr!
    Köszönöm a Pécsnek szánt üdvözlő szavakat!
    Mellesleg tájékoztatom Önt, hogy az idén sajnos báli kép nélkül maradnak olvasóink, mert Pécsett elmarad a kamarai bál. A húsz éve mindig megtartott táncos rendezvényt a pécsi vállalkozók nem tartják meg, mert lesülne a bőr a pofájukról, hogy olyan gazdasági helyzetben, amikor évtizedek óta azonos munkahelyen dolgozó, kitűnő szakembereket kell elbocsátaniuk, amikor családok mennek tönkre, akkor ők vidám táncikálással töltenék az időt.
    Minden jót Debrecen!
    Bognár László

     
  • #20január.17.09:18PannocaÚjVálasz

    Jó Bognár László felvetése, de amikor nem engedik be a tv2-őt és az rtl klub-ot sem, akkor a pécsieket sem fogják :)

    Egyébként a regisztrációnak, az impresszum megadásának azért nyilván van valami funkciója, ha valaki helyreigazítást kér, jogi útra terelne bármilyen ügyet csak úgy tudja, ha tudja ki ellen... egyáltalán nem ismerem ezt a területet, csak próbálom végiggondolni.
    Korábban milyen szabályozás, regisztráció volt?

     
  • #21január.17.09:23bellaÚjVálasz
    Idézet: Pannoca
    Jó Bognár László felvetése, de amikor nem engedik be a tv2-őt és az rtl klub-ot sem, akkor a pécsieket sem fogják :)

    Egyébként a regisztrációnak...
    ...

    Korábban semmilyen szabályozás, regisztráció nem volt az internetes újságok számára. A világ demokratikusabb felében most sincs. Ez a Fidesz találmánya Európában, de van előzménye Kubában, ázsiai és volt szovjet diktatúrákban.

    Helyreigazítást pedig ugyanúgy kell kérni itt is, mint máshol: levelet kell írni a főszerkesztőnek, oszt jónapot, ezért nem kell média-Kubatov-lista. :)

     
  • #22január.17.09:30PannocaÚjVálasz

    Semmilyen? Hát köszi az infót. De szerintem az is ciki, ha semmilyen szabályozás nincs. A szabadság meg a demokrácia nem arról szól, hogy mindenkinek mindent szabad...
    (Ezt nem a konkrét ügyre mondom, most abszolút a vagy.hu mellett vagyok, abszurdnak gondolom amit itt műveltek, hogy nem engedték be a sajtósokat, ez már tényleg a másik véglet, abszurdisztán).

     
  • #23január.17.09:35bellaÚjVálasz

    A sajtó működését szabályozó törvények volt, meg Btk., Ptk.... Csak kötelező regisztráció nem volt. Tehát szó nincs arról, hogy mindenkinek mindent szabad volt. Ma meg aztán végképp nincs erről szó.
    Csak a mostaniak még azt szeretnék, ha mindenki sorban állna, karámba terelve, kapnak fülbilétát, csipet vagy kódtetoválást és csak nyilvántartóan büföghetne az, akinek még van kedve hozzá.
    (De jól írok! Nincs felvétel a vagynál?)

     
  • #24január.17.09:42PannocaÚjVálasz

    Persze, mondjuk weben nyilván vannak kiskapuk, lsd wikileaks, elviszed valami egzotikus országba a szervert, domaint aztán kapjanak el ha tudnak.
    De ha valaki azt gondolja magáról, hogy sajtós, újságja van, szeretne is bizonyos előnyökkel élni - mondjuk bejutni rendezvényekre ingyen, fotózni, tudósítani, esetleg hirdetési felületeket árul - stb., akkor játsszon tisztán, legyen elérhető, legyen felelősségre vonható...

    Na mindegy, gáz az egész helyzet, és itt már ennél sokkal többről van szó, még a regisztráltakat se engedték be, így nyilván megkérdőjeleződik az egész értelme és ennek már még az általuk definiált sajtószabadsághoz sincs semmi köze.

     

Hozzászólás

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.

 

Videóleletek

A debreceni láncfűrészesek

Kósa Lajos, Varga László és Szekeres Antal lankadatlanul lóbálja hatalmas nagy szerszámát, pusztulnak a fák cívishonban.
 

Videóleletek

Különös hangok Debrecenben

A világ különböző pontjain készült furcsa hangfelvételek terjednek hónapok óta a YouTube-on, nemrég Debrecenben is észlelhető volt a jelenség (videók)
 

Éleskamra

Czakó Bori naptára

Kínában ez a sárkány éve. Nekünk nincsen se sárkányunk, se nyulunk, se kígyónk, mi nem hiszünk se a múltban, se a jövőben.
 

Fekvőnyolcas

Trillala, trallala (31)

Mindenkire szükség van valahol, valamikor, valamihez, bár az esetek többségében ez soha nem derül ki. „Gondoljátok meg, proletárok!"
 

Videóleletek

Kósa Lajos a Horthy-korszakról

Hallatja-e hangját Debrecen polgármestere Horthy emléktáblájának tervezett visszahelyezése ügyében?
 

Mercedes a rokiparkolóban

Nem lehet olyan korán menni egy éppen megnyíló áruházba, hogy a mozgáskorlátozottak várakozóhelyén már ne állna valaki jogosulatlanul.
 

2-es villamos: még sárosodik

Dokumentáljuk a környülállásokat – hódít a természet a nagy debreceni sikerprojekt építési területén.
 

Ígéretek 7: Debrecen és a turisztika

Azt mondta a Fidesz 2002-ben, hogy a várost a vidék legfontosabb turisztikai célpontjává fejlesztik.
 

Gondolatok a Horthy-emléktábláról

A Horthy-kultusz terjedése nem pusztán a jelen terhei és felelőssége előli menekvésként hat: legalább ugyanennyire hat a múlt előli folytonos bujkálásként is. Vattamány Gyula vallástörténész írása.
 

Járt utat a járatlanért – megújul Pallag

A Teva ipartelepétől a 4-es főút pallagi csatlakozásáig egy csaknem 4500 méter hosszú útpályát korszerűsítenek.