Az egy évvel ezelőtti Nagy Debreceni Kerékpáros Lázadás óta sincs bicikliút a Csapó utcán!

Véletlen? Aligha! Mivel azóta mintha az egész városban megállt volna a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése...
 
 

Az egy évvel ezelőtti Nagy Debreceni Kerékpáros Lázadás óta sincs bicikliút a Csapó utcán!

Véletlen? Aligha! Mivel azóta mintha az egész városban megállt volna a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése...
 
 
 
 
 

Az egy évvel ezelőtti Nagy Debreceni Kerékpáros Lázadás óta sincs bicikliút a Csapó utcán!

Véletlen? Aligha! Mivel azóta mintha az egész városban megállt volna a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése...

Pontosan egy éve írtunk arról, hogy a Magyar Kerékpárosklub debreceni szervezete kiakadt azon, hogy a Csapó utca megújításakor közös bringautat és járdát építenének az egyik oldalra, a sokkal inkább preferált autóút mentén felfestett kétoldali bringasáv helyett. A városi örömhírportál boldogan számolt be arról, hogy:

„A Csapó utca rendbetételét követően még ebben az évben lesz itt kerékpárút. A Csapó utcai beruházás elkészülte után jöhetnek a szakmai egyeztetések, majd elkezdődik a kerékpárút kialakítása – mondta el Kiss Sándor, a Fidesz-KDNP önkormányzati képviselője.”

Csakhogy a debreceni bringásoknál leverte a láncot a tervezet!

„Úgy tűnik, a debreceni városvezetésnek megint csak az a fontos, hogy a kerékpárút-fejlesztésnek csúfolt felfestések nyomán létrejött bicikliutak kilométerei számának kommunikálásával promotálja önnön nagyszerűségét. Miközben figyelmen kívül hagyja a cívisváros kerékpáros életének problémáit és igényeit jól ismerő, átgondolt fejlesztési elképzelésekkel rendelkező civil mozgalom ajánlásait.”

A Facebook-os poszt olyan méretű indulatot váltott ki, a helyi kerékpárosok körében, hogy Papp László kénytelen volt foglalkozni a problémával. Ez viszont csupán abban merült ki, hogy fogadta a Magyar Kerékpárosklub képviselőit, és

megtekerte előttük az ígéretek gyémántokkal kirakott hajtókarát!

Ahogy arról a bringás érdekeket képviselő civilek beszámoltak, nem reménykedtek sok jóban a találkozót illetően: „régebben rendszeresen hívtak bennünket a tervek véleményezésére, az utóbbi időben ezek a meghívások elmaradtak. A kivitelezés jelen állapota sem adott okot sok reményre, így a vesztesek nyugalmával léptünk be a tanácsterembe”. Aztán úgy tűnt minden jóra fordul:

"Végül mégis sikerült közös nevezőre jutnunk, ugyanis a mindkét irányban menetirány szerint felfestett kerékpáros nyomok más városokban (Miskolc, Budapest) már bizonyítottak, s Debrecenben is található belőlük a Böszörményi út szervizútján. A jelenlegi szélesség még éppen megfelelő ennek a formának,

ráadásul olcsóbb is, mint az út mellett a járdából lecsípett kerékpárút!"

Végül mégis a bringásoknak lett igazuk, legalább is abban, hogy a vesztesek oldalán állnak.

Eltelt egy év az ígérgetés óta, sárga festékből pedig egy csepp sem került a Csapó utca aszfaltjára!

Mintha a debreceni városvezetés megorrolt volna a kerékpárosokra, és direkt szívatná őket, amiért merték felemelni a hangjukat! Azóta gyakorlatilag egyáltalán nem fejlődött a város kerékpáros infrastruktúrája. Persze ha fejlődött volna, úgy ahogy a Fideszes drága urak elképzelték, abban sem lenne sok köszönet.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a vagy.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 

    Hozzászólás

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.