Debrecenben állunk legtöbbet a dugóban

Az elmúlt évben átlagosan 25,3 órát! Országos rekord! Gratulálunk!
 
 

Debrecenben állunk legtöbbet a dugóban

Az elmúlt évben átlagosan 25,3 órát! Országos rekord! Gratulálunk!
 
 
 
 
 

Debrecenben állunk legtöbbet a dugóban

Az elmúlt évben átlagosan 25,3 órát! Országos rekord! Gratulálunk!

A hvg.hu írta meg, hogy az Inrix nevű amerikai cég 2014 óta folyamatosan monitorozza a világ városainak közlekedését, hogy kiderüljön, hol mekkorák a dugók és átlagosan hány órát töltenek el abban a közlekedők.

A 2016-ban begyűjtött adatok alapján Magyarországon Debrecenben a legrosszabb a helyzet, az ott élők évente átlagosan 25,3 órát töltenek el dugóban, vagy egy komolyabb torlódásban. A hajdúsági város ezzel az 1064 város közül a 237. lett, ami 25 hellyel rosszabb, mint a 2015-ben elért 262. helyezés.

Még Budapesten is jobb a helyzet, ott csak 22,6 órát állnak egy évben az autósok a dugóba.

És még csak el sem kezdték Debrecen történetének egyik legnagyobb infrastrukturális gigaberuházásást.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a vagy.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 
  • 160_eve_itt2017március07.19:12ÚjVálasz

    Néhány szó a közlekedésfejlesztési gigaberuházásról:

    Véleményem szerint abszurd, átgondolatlan tervek!

    A Kossuth-Széchenyi és a Szent Anna-Miklós utcák egyirányúsítása ellent mond a "jobbra tarts" elvnek! Két kelet-nyugati irányban egymással szemben közlekedő jármű csak egymás útjának kétszeri keresztezésével tud átkelni a belvároson. Ha fordított irányt választottak volna, ez elkerülhető.

    Buszsáv a Szent Anna utcán! Annak a jelenleg maximum napi 52 járatpárnak! Ami leggyakrabban negyed óránként jár egy irányban! Elképesztő túlméretezés.

    Néhány éve (ezek szerint meggondolatlanul) épült utak, csomópontok jelentős átalakítása: csomópontok a tehermentesítő úton az Erzsébet utcától a Hatvan utcáig, Egyetem téri körforgalom, Bartók Béla út.

    Zebrák megszüntetése, távolabbra helyezése a gyalogosok érdekét nem szolgálja! Gyalogos aluljáró fel sem merül? Persze Debrecenben megszüntetni szokták, nem építeni ezeket: elkészült a Nagytemplom mellett, a Kálvin téri szűkületben, de soha sem használhatta senki!! A Wesselényi utcait is rövidesen utol éri a végzete!

    És pont ennyire értelmetlennek tartom a 4-es út "elásását" is. Mit nyerünk vele? Ha a villamost ásnánk el a Kistemplomtól a Kálvin térig, az sokkal hasznosabb lenne. Kevesebb föld megmozgatásával nyernénk egy 2 vágányú (nem 5-6 sáv széles!!) csatornát, ami által mindkét villamos vonalon percekkel rövidülne a menetidő, balesetmentessé és biztonságossá válna a Piac utcai korzó. Ez a mostani helyzet, különösen rendezvények, vásárok alkalmával rendkívül baleset veszélyes. És ezen a nyomvonalon a valamikori lóvasút is gyorsabban járt!!

    Tisztelettel: Lánczi István

     
  • 2nyilutca2017március08.15:41ÚjVálasz

    Az Árpád tér - Nyíl utca átalakítása is dilettáns elképzelés! A Nyíl utcára mindkét irányból két sávon tolják be a forgalmat. De egy rendszer kapacitását a legszűkebb keresztmetszet határozza meg: a Nyíl utca marad 2 x 1 sávos! A 3 új lámpás csomópont - különösen a két jelentéktelen hosszúságú keresztutca esetében - pedig tovább lassítja majd az átjutást! Erőlködnek, hogy elkerüljék, tovább halasszák a Nyíl utca és az Árpád tér átépítését! De tanulmányokra (zajvédelmi és ez a mostani) és értelmetlen átépítésekre nem sajnálják a pénzt!

     
  • 3mediator2017március09.16:28ÚjVálasz

    Egy tehermentesítő külső körgyűrű kellene a város köré. Ennek hiányában 7 főút bejövő, illetve átmenő forgalmát a belváros nyeli el napi szinten, a személyautótól a kamionokig bezárólag.

    Ha varia van, avagy a belvárosban pl. a forgalmat gyorsítjuk vagy lassítjuk bizonyos szakaszokon. Maximum A-ból B-e kerülnek át a közlekedési problémák.

     

Hozzászólás

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.