Főnixleszálló

Mi a csudát csinálnak ezek a jóemberek a zsíros állásaikban?

Fizet-e kötbért a posta a késedelmes kézbesítésért? Esetleg - véletlenül - elnézést kérnek-e azért, mert képtelenek a postát tisztességesen működtetni?
 
 

Főnixleszálló

Mi a csudát csinálnak ezek a jóemberek a zsíros állásaikban?

Fizet-e kötbért a posta a késedelmes kézbesítésért? Esetleg - véletlenül - elnézést kérnek-e azért, mert képtelenek a postát tisztességesen működtetni?
 
 
 
 
 

Főnixleszálló

Mi a csudát csinálnak ezek a jóemberek a zsíros állásaikban?

Fizet-e kötbért a posta a késedelmes kézbesítésért? Esetleg - véletlenül - elnézést kérnek-e azért, mert képtelenek a postát tisztességesen működtetni?

Olvasónk, Budácsik Lajos levelét közöljük:

Ez az írás kizárólag a feleségem igen erőszakos közbenjárására született meg. Szerinte hagyjam már abba, hogy állandóan politizálással untatom az olvasókat, ha már grafomán vagyok, írjak értelmesebb és hasznosabb dolgokról. Mivel a nagyobbnál is nagyobb állatbarát, ezért úgy gondolta, hogy írjak a macskákról. Annyit még elárulhatok - talán őt sem sértem meg -, hogy valószínűleg az állatokat az embereknél is jobban szereti. Az emberek többségét önzőnek, nagyravágyónak, mohónak tartja, akik különösebb érzelem nélkül taposnak le mindent maguk körül. Ellenben az állatokban még nem csalódott. Azok hálásak a szeretetért, a napi betevőért, a jó szóért.

Mit tehetek mást - értek én a szóból - a macskákról írok. Tudni kell, hogy nálunk most öt cica és három kutya lakik, "békés" egymás mellett élésben. Mind kóbor, befogadott állat utcáról, kiserdőből, menhelyről kerültek hozzánk. A macskák között az évek során kasztok alakultak ki, ez "történelmileg" alakult így. Vannak a lakásba bejáratos, mágneses nyakörvvel ellátott, és vannak a - ugyan szintén családtag, de - kinti macskák. Elfoglalt helyük attól függ, megtanulták-e, hogy a lakás sarkait, netán a szőnyeget tilos megjelölni a sajátjukként.

Mikor tavaly decemberben a nagy hideg beköszöntött, a nyári lakban, ahol a kinti cicáink élnek, nem győztünk a kályhába egy kis melegséget varázsolni. Látni kellene őket, mikor meglátják, hogy a ház asszonya, egyben főnöke megy hozzájuk tüzet gyújtani, úri módon elfoglalják kivívott helyüket a kályha körül. Várják a meleget, majd órákig süttetik a hasukat.

Az ünnepek előtt olvastuk, hogy az egyik távol-keleti országból online, árammal működő macskamelegítőt lehet rendelni, olcsóbban mint az itthoni ára. Hogy ez szállítással együtt hogyan lehetséges, egyszer megérne egy külön misét. No, gondoltuk - mi botor magyarok - karácsonyra már ezek a kütyük adják a meleget, jó dolga lesz Csufinak és Micinek (ha még nem mondtam volna, ők a kinti cicák). Karácsony már régen elmúlt. A külföldi csomagküldő szerint még tavaly december 22-én a csomag beérkezett az országba. Most január 25-ét írunk, lassan a teljes fakészletet elhasználtuk, a melegítők pedig még sehol. Ha így haladunk, akkor jó esélyünk van arra, hogy idén karácsonykor esetleg kopog vele a postás. De, a mi cicáink a mínuszokban ennek nemigen örülnek. Próbáltuk nekik elmagyarázni, hogy a magyar reformok működnek, meg ilyesmi, de csak néztek ránk. Miről beszélnek ezek?

Olvastuk persze a Magyar Posta illetékeseinek a magyarázkodását az ünnepek alatt megnövekedett terhekről, a felhalmozott, kézbesítetlen képeslapokról, csomagokról. Magyarázkodásban valószínűleg világelsők vagyunk. A mi kis hazánkban nincs felelőse semminek, legalábbis 2010 óta. Emlékszem, még az átkosban, amikor nem volt internet, minden család tucatjával adta fel a karácsonyi képeslapokat. Érdekes módon, akkor Szenteste előtt, az időben feladott lapok célba értek. Vajon mit tesznek a vezetők annak érdekében, hogy a Magyar Posta úgy működjön, ahogyan egy szolgáltatást végző vállalatnak illene működnie? A cég vezére ma havonta úgy öt millió forintot tesz zsebre, ami messze meghaladja azt az összeget, amelyet 2010 előtt, az akkori ellenzék hangadói naponta tartottak "pofátlannak". Úgy tűnik változott a világ, az "én" csókosomnak a hűségéért már semmi sem drága. Mielőtt ehhez a "macskás" íráshoz hozzáfogtam, megnéztem az interneten, mennyit is keres az a postás, aki naponta hóban, hidegben, melegben, forróságban, esőben rója kerékpárjával az utcákat, akin múlik, hogy célba ér-e a küldemény. Tavalyi adatokat találtam csak, mely szerint egy "kispostás" átlag 150 ezer forintot keres, természetesen bruttóban. Ha jól számolom - soha nem voltam jó matekból - akkor a munka dandárját végzők jóval több mint két év alatt keresnek annyit, mint a posta vezére egyetlen hónap alatt. Hogy még csigázzam a kedélyeket, azért még hozzátenném, hogy a hírek szerint 2016-ban a vezető beosztásúak közül mintegy 40 fő kapott olyan mértékű béremelést, amelyről egy "mezei" postai dolgozó még nem is álmodhat.

Ezek a különbségek nem gondolom, hogy józan ésszel értelmezhetők, magyarázhatók, védhetőek. Komolyan gondolja bárki, hogy ennyivel ér többet a posta, 2016 őszén kinevezett nagyfőnöke, aki talán ennyi idő alatt csak azt tanulta meg, hogy a hivatali kocsijába melyik oldalt kell beszállnia? De vegyük akkor komolyra a figurát. Akinek havonta ennyi pénz megy a számlájára, azért már tennie is kellene valamit. Vajon mit tettek a posta milliós fizetéseket hazavivő vezetői a karácsonyi káosz elkerüléséért, a kárenyhítésért? Persze azon túl, hogy sóhajtoztak, s hivatkoztak fűre meg fára. Vagy elfelejtették, hogy karácsony lesz? Legalább a titkárnőjük eszükbe juttathatta volna. Egy olyan vállalat, amely képtelen csúcsidőszakban feladatait ellátni, nem szorulna generálozásra? Vajon a csúcsgázsiért foglalkoztatott első számú vezető a legalkalmasabb ember erre a feladatra? Ki a felelőse annak, hogy "becsődölt" a posta, s még január vége felé közeledve is van kézbesítetlen küldemény?

Nincsenek illúzióim. Egy olyan országban, ahol egy másik nagyüzemi "szolgáltató", a MÁV szóvivője a szinte mindennapos vonatkésések miatti panaszokra pár napja annyit volt képes válaszolni, hogy "induljanak előbb az utasok, ha aggódnak, hogy késik a vonat". Sok jóra nem lehet számítani. Ez már az a szint, amire elegánsan még reagálni sem lehet. Nem tudom, igazak-e a legendák, hogy a pontosságukról híres japán vasutak vezetői - késés esetén - harakirit is képesek elkövetni. Azért eljátszottam a gondolattal, hogy a magyar vasút csúcsfizetésű csúcsvezetői hány óráig, esetleg - ha minden összejön - napig ülhetnének a kényelmes székeikben, ha a késések miatt még felelősséget is kellene vállalniuk. Tessék találgatni.

Mi lesz a két macskával, kérdezi a feleségem. Ne írj már ennyi, felesleges körmondatot, beszélj magyarul, érthetően, egyszerűen, bár tudom, nem ehhez vagy szokva. Csak azt kérdezd meg, hogy meddig kell még a macskamelegítőkre várnunk? Mi a csudát csinálnak ezek a jóemberek a zsíros állásaikban? Fizet-e kötbért a posta a késedelmes kézbesítésért? Esetleg - véletlenül - elnézést kérnek-e azért, mert képtelenek a postát tisztességesen működtetni? Lehet, hogy jobban meg kellene fizetni a talpasokat, a magukat menedzsereknek nevezők pedig elégedjenek meg a postás átlagfizetés, mondjuk, tízszeresével. No, itt mindketten nevetőgörcsöt kaptunk, annyira hihetetlennek tűnik mindez a mi szép, új világunkban.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a vagy.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 
  • 1cuncimokus2017január27.18:37ÚjVálasz

    Egy cikket megérne az is, hogyha lehet ilyet kapni itthon.. akkor miért kell rendelni a világ túlsó feléről?

     
  • 2mediator2017január29.12:58ÚjVálasz

    Tegnap elmentem Debrecen egyik nagy bevásárlóközpontjába. Egy mikrósütő tartót szerettem volna vásárolni. Az ára 7.000 forint körül volt.
    Hazamentem és némi keresgélés után 3.500 forintos áron megrendeltem egy kiskereskedőtől. Hazahozatallal együtt 5.000 Forintot fogok érte fizetni.

    Kínából rendelve ugyanez a termék 3900 forintomba került volna, - ingyen szállítással.

    Szumma szummárum, ha nem az lenne a mostani gyakorlat, hogy egy kereskedő közel hátomszoros hasznot szeretne felhajtani egy termékért, szerintem mindenki nagyon szívesen vásárolna itthon! Ami a postát illeti, innen sem kellene a humánerőforrást kispórolni.

     
  • 3cuncimokus2017január30.17:52ÚjVálasz

    3 szoros ár? Mihez képest? A kinai 1 dolláros napi bérrel kereskedő vám és áfamentes 2 hetes futamidejü szállítást ( és talán jó lesz..) teccik összehasonlitani egy magas bérleti dijjon fenntartott és szakképzett előadókkal zsúfolt magas adó és járulékkal terhelt Magyarországon adózó és munkahelyet fenntartó és garanciális minőséget biztosító termék árával...
    Kb olyan mintha a vagy. hu egy 8. osztályos médiaszakos diákkal iratná a cikkeit 2 tábla csokiért :-)

     
  • 4mediator2017január31.21:07ÚjVálasz

    Van ennek egy másik vetülete is. Akinek századrangú az ár annak teljesen mindegy, hogy honnan vásárol. Ha Ön ebbe a csoportba tartozik, akkor ezt tiszteletben tartom.
    Megjegyzem, hogy a külföldi vásárlásokat is vám, valamint adó terherli.

    A hozzászólás második felét abszolút nem értem. Egy általános iskolában még nincs szakosodás, de ha lenne is... Egy sajtótermékért kérhető honorárium nem említhető egy lapon egy pár dolláros kínai konzollal....

     
  • 5cuncimokus2017február08.07:57ÚjVálasz

    a Századrangu ár és igény a minőségre között azért van különbség !!!!!!
    A minőségnek pedig ára van, az olcsóságnak pedig értelemszerűen a silány alapanyag, minőségtelenség és garancia hiányosságok.

    Természetesen egy sajtótermék ára felbecsülhetetlen annak aki azt írja..

     
  • 6mediator2017február08.21:08ÚjVálasz

    Igen. A minőségre mindenkinek van igénye. Nekem is és nagyon sok mindenki másnak is. Megjött közben a kiskereskedőtől rendelt termékem. Sajnos itt is azzal szembesültem mint abban a multiban, ahol előszőr kinéztem magamnak a konzolt. A Mindkét dobozra az volt írva, hogy Made in China. Ha ezt a terméket külföldről rendeltem volna akkor is ez állna rajta.

    A hozzászólások során arra akartam rávilágitani, hogy egy kb. 300 forintból, Kínában elkészült konzol - import költségen a legmagasabb áron számítva is 1000 forintból Magyarországon van. A multiban már 7000 forint. Sokszor pedig a színvonalas szakszervíz és a garancia is: Made in China...

    Megértem azt, hogy mindenki hasznot szeretne termelni, de nem kellene elszállni az árakkal. Talán akkor többen megfizetnék a kedves szakszerű kiszolgálással, és a minőséggel együtt, itt Magyarországon, még akkor is ha a termék: Made in China.

    Szét kell csak nézni. A ruhaipari, elektronikai és egyéb eszközök 90 %-a onnan jön be.

    Még az elektronikus macsek melegítő is, amelyben annyira kevés az elektronika, hogy nem lesz szükség a garancia érvényesítésére, mert záros határidőn belül talán nem fog elromlani. Ha mégis, nem fáj annyira mintha itthon vette meg volna ugyanazt az olvasó kb. 6-7 szeres áron egyéves "blokkgaranciával".

     
  • 7cuncimokus2017február11.06:31ÚjVálasz

    Csupán Előállítási költséget nézni vásárláskor hozzáadott érték figyelmen kívül hagyásával nem ajánlott!
    Összehasonlitani két terméket csupán az ára alapján hozzáadott értékek figyelmen kívül hagyásával - ráadásul az olcsóbbikat csupán az interneten fotón érzékelni... Hát!? Sok szerencsét! :-)

     

Hozzászólás

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.