A Fidesz alelnökének feliratozott tollai, amivel az önkéntesek gyűjtötték az aláírásokat, 307 ezerbe fájtak. Nekünk

Kampányköltség a mi pénzünkből: kinek mi volt fontos

Debrecen – Kósa Lajos kampánya 300 ezer forinttal segítette ki az örök veszte(sége)s DKV-t is, Ágoston Tibor pedig 72 ezer forintért okosította magát közpénzen vásárolt szakkönyvekkel.
 
 

A Fidesz alelnökének feliratozott tollai, amivel az önkéntesek gyűjtötték az aláírásokat, 307 ezerbe fájtak. Nekünk

Kampányköltség a mi pénzünkből: kinek mi volt fontos

Debrecen – Kósa Lajos kampánya 300 ezer forinttal segítette ki az örök veszte(sége)s DKV-t is, Ágoston Tibor pedig 72 ezer forintért okosította magát közpénzen vásárolt szakkönyvekkel.
 
 
 
 
 

A Fidesz alelnökének feliratozott tollai, amivel az önkéntesek gyűjtötték az aláírásokat, 307 ezerbe fájtak. Nekünk

Kampányköltség a mi pénzünkből: kinek mi volt fontos

Debrecen – Kósa Lajos kampánya 300 ezer forinttal segítette ki az örök veszte(sége)s DKV-t is, Ágoston Tibor pedig 72 ezer forintért okosította magát közpénzen vásárolt szakkönyvekkel.

A tavalyi országgyűlési választáson minden egyéni képviselőjelölt egymillió forint költségvetési támogatást kapott a kampányához, amelyről elszámolást kellett benyújtania a Magyar Államkincstárhoz (MÁK). Közadatigénylésben kérte az Átlátszó, majd mivel nem adták, peres úton kapta meg végül az elszámolásokat. A számlákat a portál közzétette, ebből szemezgettünk néhányat.

Ágoston Tibor (Jobbik): (2014. március 3. és április 5. között) A 17 tételből 7 benzin: Ágoston mindannyiszor a MOL-nál tankolt, összesen 103 ezer 177 forintért.

A legnagyobb egyösszegű tételt, 254 ezer forintot a Színlabor Kft.-nek fizette plakát és szórólap nyomtatásáért. Ennél valamivel kevesebbet, 200 ezret kapott a választási molinókat gyártó Makó Ferenc egyéni vállalkozó, ám ő egy másik alkalommal újabb 75 ezer forintot vehetett át a molinóiért.

Ágoston 71 ezer 800 forintért vett szakkönyveket a Korrekt '99 Bt.-től. A Szebb Jövő című újság nyomtatásáért a Hajdú 2000 Kft. kétszer 76 ezer 734 forintot kapott Ágoston Tibortól, míg az újság kiszórásáért a Szórólapfutár Kft. 38 ezer 933, illetve 19 ezer 466 forintot vett át. A jelölt 51 ezer 600 forintért vásárolt nyomtatáshoz festékkazettát az Ecoprint Trade Kft.-től, míg a Villjav Kft.-nek szórólap nyomtatásért adott ki 32 ezer 4 forintot.

A jobbikos jelölt tehát összesen 999 ezer 448 forintot költött.

Kósa Lajos (Fidesz) A 2014. február 15-április 6. között tartó kampányidőszakban 9 tételre költött el pontosan 1 millió forintot.

A legnagyobb tételt az önkéntes szimpatizánsaira áldozta. Az aktivistáknak vásárolt (feliratozott) toll a támogatói aláírások gyűjtéséhez 307 ezer 340 forintba került, a cég pedig, amelyik megdolgozott érte: természetesen a Kaméleon Dizájn Kft.

A másik nagy tétel a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. kasszájába futott be, ők 260 ezer 147 forinthoz jutottak hozzá a villamosok két oldalára kihelyezett reklámfólia területének bérleti díjáért.

A sorban harmadik jelentős kiadás a villanyoszlopokra kihelyezett plakátok, illetve az 5 troli hátfelületére kirakott reklámfólia költsége volt, erre 99 ezer 918 forintot szánt Kósa képviselőjelölt. A tábla és trolidekoráció nyomtatását és kihelyezését a MásKép Kreatív Reklámstúdió Kft. végezte.

A villamosok oldalainak kidekorálása Kósa Lajos arcmásával 76 ezer 200 forintba fájt, és ezt is a MásKép csinálta.

63 ezer 500 forintot kért és kapott a Debrecen Városi Televízió Kft. a politikai hirdetéséért („Nagygyűlés fizetett politikai hirdetése a Korzó újságban”), míg a nagygyűlés hangosítása 54 ezer 360 forintot kóstált. A rendezvénytecnikai szolgáltatást a Pro Music Hungary Bt. biztosította.

Csaknem 50 ezer forintot (pontosan 49 ezer 952-t) fordított Kósa-jelölt szórólapozásra. A Főnix Média Nyomdaipari és Rendezvényszervező Ker. és Szol Bt. feladata A/6-os méretű szórólapok készítése volt.

Még két tétel szerepel a felsorolásban: az egyik 45 ezer 720 forintról szól, amely összegért citylight plakátokat készített és helyezett ki a MAHIR Cityposter Kft. A másik tétel pedig 42 ezer 863 forintos, és a DKV kapta az öt troli hátuljának bérleti díjáért. (Kósa Lajos kampánya tehát összesen 303 ezer 10 forinttal gazdagította az egyébként mindig totál veszteséges közlekedési vállalatot.)

Pallás György (MSZP): a képviselőjelölt 20 tételben sorolta fel a kiadásait, amelyek összesen 983 ezer 121 forintot tettek ki. Neki a legtöbbe a kampánytalálkozók terembérlete került, 352 ezer forintot fizetett érte a T-Henzol Kft.-nek.

211 ezer 709 forintba fájt neki a képek, feliratok kihelyezése, a táblagarnitúrát a Táblabolt Kft.-től rendelte meg.

Sokat felvett még a plakátok kihelyezése is, ezért 88 ezer 900 forintot kellett leperkálnia a szocialista jelöltnek a Maria-Trans Kft. részére. Egyszer 64 ezer forintba, másszor 49 ezer 920 forintba került a Lícium Arttól megvásárolt plakát és szórólapmennyiség. Költött még dróthuzalra, ragasztóra, de vett benzint és kötöződrótot, valamint szatént és dekorációs szalagot is.

 

Gyorsan szeretnél értesülni a vagy.hu híreiről? Csatlakozz hozzánk!

 
 
  • 1dakota2015július16.14:45ÚjVálasz

    Abban a Batthyány utcai magyarboltban aranyáron mérik a könyvet? Ugyan milyen szakkönyveket vett Ágoston holokamu Tibi 72 ezerért???

     
  • 2olivia2015július16.16:19ÚjVálasz

    Valószínűleg ki kellett támasztania az asztal lábát valamivel. Makó Ferenc meg indult önkormányzati képviselőjelöltként, de isten ments, hogy összefüggést lássak a dologban.

     
  • 3augustus2015július16.19:02ÚjVálasz

    Tudom, a demokráciának ára van, de azért kíváncsi lennék, hogy honnan szereztek számlát az egymillió forint hatására elindult, úgymond "független" jelöltek. Egy biztos, így még Magyarországon választásokra nem szórtak el a közpénzt, teljesen feleslegesen mint 2014-ben. Jó biznisz volt a választáson elindulnia azoknak a kis pártoknak, akik valamilyen "csoda" folytán még országos listát is képesek voltak állítani.

     

Hozzászólás

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.